A HAJTÓMŰ JAVÍTÁSA

 

A 1 Л 611 típusú eszterga hajtóműve az 1,5 kW-os motorral külön egységet alkot, a hajtóműre a nyomatékot három ékszíj viszi át.
A hajtómű 8 fokozatú, a főorsó fordulatszáma :

33,5

47,5

67

95

132

190

265

-

-

375

530

750

1060

1500

2120

3000

Hajtómű a törött fogaskerekekkel

Néhány fogaskerék fogai töröttek, így ezeket valamilyen módon pótolni kellett. Új gyártásánál problémát a jelentett volna, hogy az üregelést csak külső cégnél lehetett volna megoldani, ezért azt a megoldást választottuk, hogy a fogkoszorú leesztergálása után, azt egy koszorúval láttuk el, mely két oldalról hozzá lett hegesztve.

Munkafolyamat:
    ●    a fogaskerék vegyi összetételének meghatározása spektrométerrel, az eredmény, C45-nek megfelelő összetétel.

ARL 3460-as spektrométer

    ●    keménységmérése :  fogak 50 HRc, az agy 22 HRc 

Rockwell-féle keménységmérés

   ●    fogaskerekek lágyítása 650 oC-ról levegőn hűtve.

    ●    gyűrűk hegesztése két oldalról, 230 oC-ra történt előmelegítés után, AWI eljárással.

    ●    méretre esztergálás bordástüskén

    ●   fogazás osztófejben, bordástüskén, modulmaróval

    ●    edzés 840 oC-ról, vízben, majd megeresztés 550 oC-ról, így az edzés után a keménység
         56 HRc 42-46 HRc lett.

    ●    a fogaskerekek koszorúja nem pontosan oda esett mint eredetileg volt, ezért az egyik kapcsoló villát úgy kellett átalakítani, hogy 1,5 mm-rel arrébb pozícionálja a csatlakozó fogaskereket.

Kapcsolóvilla

    ●    hajóműben található olajpumpa tisztítása, csapágyak cseréje, összeszerelés

Az összeszerelt hajtómű próbája, a motort az előtérben látható frekvenciaváltó táplálja

vissza