A 1 Л 611 típusú eszterga hajtóműve az 1,5
kW-os motorral külön egységet alkot, a hajtóműre a nyomatékot három ékszíj viszi
át.
A hajtómű 8 fokozatú, a főorsó fordulatszáma :
33,5 |
47,5 |
67 |
95 |
132 |
190 |
265 |
- |
- |
375 |
530 |
750 |
1060 |
1500 |
2120 |
3000 |
Hajtómű a törött fogaskerekekkel
Néhány fogaskerék fogai töröttek, így ezeket valamilyen módon pótolni kellett. Új gyártásánál problémát a jelentett volna, hogy az üregelést csak külső cégnél lehetett volna megoldani, ezért azt a megoldást választottuk, hogy a fogkoszorú leesztergálása után, azt egy koszorúval láttuk el, mely két oldalról hozzá lett hegesztve.
Munkafolyamat:
● a fogaskerék vegyi összetételének
meghatározása spektrométerrel, az eredmény, C45-nek megfelelő összetétel.
ARL 3460-as spektrométer
● keménységmérése : fogak 50 HRc, az agy 22 HRc
Rockwell-féle keménységmérés
● fogaskerekek lágyítása 650 oC-ról levegőn hűtve.
● gyűrűk hegesztése két oldalról, 230 oC-ra történt előmelegítés után, AWI eljárással.
● méretre esztergálás bordástüskén
● fogazás osztófejben, bordástüskén, modulmaróval
●
edzés 840 oC-ról, vízben, majd megeresztés 550 oC-ról, így
az edzés után a keménység
56 HRc 42-46 HRc lett.
● a fogaskerekek koszorúja nem pontosan oda esett mint eredetileg volt, ezért az egyik kapcsoló villát úgy kellett átalakítani, hogy 1,5 mm-rel arrébb pozícionálja a csatlakozó fogaskereket.
Kapcsolóvilla
● hajóműben található olajpumpa tisztítása, csapágyak cseréje, összeszerelés
Az összeszerelt hajtómű próbája, a motort az előtérben látható frekvenciaváltó táplálja